15 Nisan 2014 Salı

TxK İnceleme (PSVita)

Rakibini geçmek, rekabet pek leziz bir kavramdır. Rekabet konusu ne ise onda daha iyi olmak, rakibini yakalamak, sonra da geçmek bu rekabetin dışındaki birisi için manasız gelebilir ama o hedefe ulaşmış birisi için paha biçilmezdir.
Buna en iyi hitap eden oyun türü atari salonlarında bulunan skor bazlı oyunlardır. Skorlar makine ekranında yansır ve bu rekabet ortamının tohumunu atar.
Belki ateri salonları dünyanın bir çok yerinde yok olsa da, TxK bu skor ortamını cebimize çok iyi bir şekilde taşıyor.

TxK, Tempest adlı oyunun yeniden yapılmış hali. Jeff Minter tarafından yapılan oyunumuz, usta ellerden çıkma, oynadıkça bunu çok daha iyi anlıyoruz.

Oyunun türü shooter. Çeşitli geometrik şekillerden oluşan oynanış alanımızda gelen düşmanları püskürtüp, en iyi skoru yapmaya çalışıyoruz. Belli bir hikayemiz ya da oyun sonumuz bulunmuyor. Buna da ihtiyaç duyulmuyor zaten.


Grafikler şöyle, müzikler böyle, oynanış kınalı, ses efektleri boyalı falan demeyeceğim. Direkt gireceğim konuya. Oyun çok eğlenceli arkadaşlar. Neon ışıkları gibi parlayan grafikler ve partikül efektleri, tekno-elektronik ağırlıklı harika müzikler ve akıcı oynanış birleşince ortaya damardan eğlence veren bir oyun çıkıyor.


Düşmanlar ilk seviyelerde az sayıda geldiklerinden, rahatça onları haklıyorsunuz ama ileri bölümlerde düşman çeşitliliği ve hızları artıkça güvenli bölge bulmakta zorlanıyorsunuz. Düşmanlara karşı düz silahlarımız dışında aldığımız güçlendiricilerle, atışımızı güçlendirebiliyoruz, zıplama özelliği kazanıyoruz ya da AI bir droide sahip oluyoruz. Parlak bir top gibi olan bu arkadaşımız sürekli gezinerek etrafa ateş ediyor. Bunun dışında her bölümde tek sefer kullanabildiğimiz, ekrandaki her şeyi yok eden bir bombamız var. Bölüm geçtikçe yenilendiğinden ve yok ettiği düşmanlardan 2 kat puan aldığımızdan kullanmaktan çok çekinmeyin. Rastgele de kullanmayın ama, düşmanların bazıları yanınıza geldiğinde sizi kapıp götürüyor. Bu arada eğer sizi kurtarabilecek bir droid yoksa, bu bomba canınızı kurtarıyor.


Oyunda 100 bölüm var ve 25. bölümden sonra oyun özellikle zorlayan bir hale dönüyor. Oyun alanının eğilip bükülmesi de bize hiç yardımcı olmuyor. Bu noktada L tuşunu iyi kullanmayı öğrenmemiz ilerlememizde önemli bir yere sahip. L'ye basınca sabit kalıp sağa ya da sola atışlar yapabiliyoruz. Bazı düşmanlardan gene kaçamasak da, bu yöntemle nefes alabileceğimiz bir alan açıp, hayatta kalabiliyoruz.


Oyun online skor tahtası ile skorunuzu geliştirmeye yöneltiyor. Oynadıkça daha iyi olduğunuz oyunda, fazla skor almak için birkaç noktaya dikkat etmek gerekiyor. Zıpladığınızda vurduğunuz düşmanlardan puan alamıyorsunuz. Bombanız düşmanlardan 2 kat fazla puan almanızı sağlıyor. Ayrıca düşmanları ne kadar uzakta vurursanız, o kadar çok puan alıyorsunuz. Bölüm aralarında ve oyun sırasında 4 adet üçgen toplayarak girdiğimiz bonus bölümlerini iyi oynamamız skorumuzu önemli ölçüde etkiliyor.


Olumsuz olarak ekranın bazen çok karışması, bir de bonus bölümlerin Vita'nın hareket sensörlerini kullanması denilebilir. Bazen ne kadar istesek de ortalanamıyor ışığımız.

OLED ekranın netliği ve canlı renklerinden faydalanan grafikleri, müthiş müzikleri ve bağımlılık yapan oynanışı ile TxK tam bir atari salonu oyunu olmuş. Tek farkı cebinizde taşıyabilmeniz. Bu tarzın sevenleri için biçilmiş kaftan bir oyun, TxK. Şimdi ben bir el daha TxK atmak için gidiyorum, online skor tahtalarında görüşmek üzere.

Oynanış videosu için tıklayın.

KÜNYE:

Adı: TxK
Yapımcı Firma: Llamasoft
Türü: Shooter
Çıkış Yılı: 2014
Bulunduğu Platformlar: PSVita

Artılar: Müzikler, oynanışdaki akıcılık, başarılı vektör grafikler, skor bazlı oynanış
Eksiler: Ekranın ileri bölümlerde çok karışması

Hiç yorum yok: