Ys I&II Chronicles incelememizin ikinci kısmı ile karşınızdayız. Oyun ikiye bölünmüş bütün bir oyunmuş gibi hissettirdiğinden biz de incelemeyi iki kısımda yapalım demiştik bir önceki incelemede.
Adol'u Ys I'in sonunda Darm Tower'ın tepesinde bırakmıştık. Oraya nasıl vardığımızı ya da orada neler olduğunu anlatmayacağım ama sonunda Adol, Darm Tower'ın tepesinden kadim Ys topraklarına ışınlanıyor. Yüzyıllar önce kadim güçler tarafından yükseltilen Ys topraklarına böylece ulaşıyoruz.
|
Hiçbir yere sağlam adım atamayan Adol, burada da önce birileri
tarafından bulunuyor, sonra bir iyileşme sürecinden geçiyor
Çizimler: 2001(Üst) ve 2009(Alt) |
Dövüş sisteminde değişiklik yok ama iyileştirmeler var. Artık saldırı alırsak yarım metre tepmiyoruz, saldırı açımız da daha geniş. Bu yönden oyunun kontrolleri gelişmiş. Daha hata affeder bir sistem haline gelmiş. Yeni eklenen bir öge büyü yapabilme özelliği olmuş. Oyunun başlarında kazandığımız ateş topu atma özelliğini neredeyse tüm bosslarda kullanıyoruz çünkü bosslar ancak büyü ile indirilebiliyor.
|
Ağzına ağzına ateş atınca pek bir nanesi kalmıyor bu bossun ama dizaynı kesinlikle
rahatsız edici. |
Büyü çeşitlerimiz oyunda ilerledikçe artıyor, zindan gibi karanlık yerleri aydınlatan ışık büyüsü, daha önce ziyaret ettiğimiz şehirlere anında gitmemizi sağlayan ışınlanma büyüsü, Roo denilen şirin bir tavşan-iblis kırması yaratığa dönüşmemizi sağlayan dönüşüm büyüsü en çok kullanacağımız büyülerin bir kaçı.
|
Bitmeyen toplantılardan iblisler de muzdarip. |
Roo olduğumuz zaman yaratıklarla konuşabildiğimizden, dönüşüm büyüsünü kullanıp onlardan bilgi almamız gereken anlar olabiliyor. Her iblisin kendine ait diyalogları olması güzel bir detay olmuş. Ayrıca Roo olarak insanlara yaklaşıp farklı diyaloglar görebiliyoruz. Kimisi korkarken kimisi de Roo çevirme şimdi iyi giderdi şeklinde düşüncelere dalabiliyor.
|
Taştan olmaktan yakınanlardan, sarhoşlara kadar çeşit çeşit canavarlar var. |
Envanter sistemi hala sade. Yüzükler kılıçlar, zırhlar çok çeşitli değil. En büyük değişiklik boss dövüşlerinde mana ve can doldurmamızı sağlayan eşyaları kullanabilmemiz ve bunları çok sayıda taşıyabilmemiz olmuş. Her şey için geçerli değil bu ama maksimum 3 adet olmaları hiç kullanamadığımız bir iksirden daha iyi...
Önceki oyunda 10 olan seviye sınırımız bunda 55'e çekilmiş. Can ve mana sınırı önceki oyunla aynı, onda bir değişim olmamış.
Grafikler ve etraftaki detaylar türünün en iyilerinden. 2 boyutlu bir oyunda ışıklandırma ve gölgelendirme kullanmaları çok hoş olmuş, bunu ışık büyüsünü yapınca rahatça görebiliyorsunuz.
|
Lilia ile Ys'de tanışıyoruz, şirinliği ile kendini hemen sevdiriyor zaten. |
Müziklere sürekli övgüde bulunduğumdan kısa tutacağım bunda. Akılda kalıcı ve oyun bittikten sonra albümü dinlenilir cinsten diyeyim. MP3 çalarınızda yer açmak isteyebilirsiniz.
Ys II'de de tek ekstra özellik Time Attack olmuş, onun dışında bitirdiğinizde başka bir ekstranız olmuyor.
|
Feena'nın 3 ölçüsünü bulmak ya da Lilia'nın yatağına yatmak gibi çok faydalı(?)
aktivitelerde bulunabiliyoruz. |
Oyunun PSP'deki performasında hiç bir problem yok. Takılma ya da sıkıntılı yükleme sürelerinin olmaması keyfi bir kat daha artırıyor.
Bir bütün olarak Ys I&II Chronicles harika müzikleri, son hız aksiyonu ve ikinci planda olmasına rağmen sağlam hikaye-hikayesel dünya kurulumu ile oynamaya değer bir oyun. Ys I ve Ys II sayısız platformda sayısız şekilde yeniden yapılmış olsa da son ve herkesin oynaması gereken versiyonu Chronicles olmuş.
KÜNYE:
Adı: Ys I & II Chronicles (Ys II)
Türü: Aksiyon JRYO
Çıkış Yılı: 16 Temmuz 2009 (Japonya)
Platform: PlayStation Portable
Artılar: Ys I'deki tüm artıları koruyup, üstüne geliştirmeler yapılması
Eksiler: Kısa olması
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder