Sonradan Odin Sphere'e dönecek fırsatı bir türlü bulamasam da, Muramasa - The Demon Blade adlı 2009 yapımı Wii oyununun Vita için çıkartılacağını duyunca bu sefer bunu oynayacağım dedim. Daha önce Wii'de denemiştim, kontrollerine alışamadığım için de bırakmıştım. Kısmet bu güneymiş.
Muramasa, birbiri ile neredeyse hiçbir ilgisi olmayan 2 kişinin hikayelerini anlatıyor. Momohime ve Kisuke. Momohime çıtkırıldım bir prensesken, kaderin cilvesi ile kötü bir ruh tarafından ele geçirilip Oboro Kılıç Stilini kullanabilir hale geliyor. Kisuke ise peşinde onu öldürmek isteyen ninjalar olan, hafızasını kaybetmiş bir eski ninja. Her ne kadar hikayeler bazı karakterler dışında birbiri ile alakasız gibi gözükse de, olayları tam anlamak için ikisini de oynamak gerekiyor. Neyse ki oyun bize oynanış olarak birbirinin aynısı iki karakter verse de, o kadar güzel gözüküyor, oynaması o kadar eğlenceli oluyor ki, aldırmıyorsunuz.
Tarlalar, kurak topraklar, dağlar... Neresi olursa olsun oyun nefes kesici duruyor. Resimlere tıklayarak büyütebilirsiniz. |
Kisuke ile oynarken bolca börtü böcek kesiyoruz. |
Bosslara gösterilen özen müthiş. |
Yeni kılıçları ise menüdeki Forge kısmından yapıyoruz. Oyunda 108 kılıç var ve bunlar biz oyunda ilerledikçe yavaş yavaş açılıyor. Kılıçlar bedava gelmiyor haliyle, düşman ve boss kestikçe topladığımız Souls ve Spirit'leri burada harcıyoruz.
Karakterler çok renkli. Raijin ablamızın maşallahı var, kodumu da oturtuyor zaten. |
Hikaye Japonya'da, 1600'lü yılların sonlarında geçiyor. Şehirler ve insanlar da buna uygun şekilde gözüküyorlar. Tabii o zamanlardan farklı olarak çeşitli büyülü duvarlar şehirlerin arasına konmuş. Bu duvarları oyunda ilerledikçe yıkıyoruz. Dövüşler biz hareket halindeyken bir anda başlıyor ve genelde de kaçmamıza izin vermiyor. Dövüş bittiğinde dövüşü bitirme hızımıza ve hasar alıp almama durumumuza göre bonus deneyim alıyoruz.
Kendimiz yemek pişirebildiğimiz gibi, hazır bir şekilde de yiyebiliyoruz. |
Diğer bir yönü ise kendini tekrar etmesi. Her ne kadar harika gözükseler de, sürekli aynı tarlaları, ağaçlık alanları, çatıları görmek insanı bir süre sonra sıkıyor. Sürekli aynı düşmanlarla da çatışmak bu duruma hiç yardımcı olmuyor.
Oyunda her karakter için farklı sonlar var. Son düşmana karşı hangi kılıcı kullandığınız bu sonları belirliyor. Tüm sonları görmek için oyunu birden fazla kez bitirmek gerekiyor.
Kaplıcalar hem içimizi okşuyor (tilki falan dinlemem) hem de canımızı dolduruyor. |
Aynı düşmanlar ile defalarca savaştığınızdan bir süre sonra hareketlerini rahatça kestirebiliyorsunuz. Çok çeşitli düşmanların olmaması belki de bosslara gösterilen özeni artırmış, çünkü bosslar harikalar. Her karakter farklı bosslarla savaşıyor. Bosslardan önce çeşitli diyaloglar görüyoruz, bu şekilde düşman bile olsa karakterler hakkında bir iki şey öğrenebiliyoruz. Boss dövüşlerinden daha fazla zevk almak için zorluk seviyesini artırmak gerekiyor. Neyse ki zorluk seviyesini oyun içinde istediğiniz gibi değiştirebiliyorsunuz.
Oyunun en etkileyici bölümlerinden birisi denizin kendisi. |
Baştan sona Muramasa Rebirth nefes kesici bir oyun. Birebir port olan Rebirth, daha önce hiç Wii versiyonuna el atmamış olanlar için tercih edilmesi gereken versiyon olmuş. Wii versiyonunu oynayanlar içinse Vita versiyonu DLClerle (indirilebilir içerik) 4 farklı karakter ve hikaye sunuyor, ama ne yazık ki bunlar ne Japonya'da ne de Batı'da daha çıkmış değiller. DLCleri bu kadar geciktirmeleri de farklı bir şeyler arayıp bu oyunu alanlar için hoş olmamış ne yazık ki.
Vita sahiplerinin arşivinde bulunması gereken bir oyun Muramasa. Bir başka Vanillaware oyunu olan Dragon's Crown ile beraber Muramasa Rebirth, Vita'nın en güzel gözüken oyunlarından birisi.
Galeri
Adı: Muramasa Rebirth
Yapımcı Firma: Vanillaware
Türü: Aksiyon JRYO
Çıkış Yılı: 28 Mart 2013 (Japonya)
Platform: PlayStation Vita
Artılar: Etkileyici grafikleri, harika müzikleri, eğlenceli dövüş sistemi, seslendirmeler
Eksiler: Bir süre sonra kendini tekrar eden ortamlar, düşman çeşitliliğinin az olması
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder